Ir al contenido principal

MI HIJA MARTA

'El violoncel va ser un amor a primera vista'

La celista reusenca Marta Mulero reinvindica la pedagogia perquè els joves disfrutin de la música
Marià Arbonès 03 de juliol de 2008

La celista reusenca Marta Mulero
Marta Mulero va néixer l’any 1986 a Barcelona però sempre ha estat vinculada a Reus. Des del nou anys està lligada a la música i en especial al violoncel. En tots aquests anys ha anat perfeccionant el seu coneixement sobre l’instrument de corda i ha estat guardonada en diversos premis. Considerant la seva juventut, el seu entusiasme per la música i la seva bona tècnica cal preveure que estem davant d’una celista amb un gran talent i porvenir.
Va ser teva la decisió de començar a estudiar música?
En bona part va ser meva. Em van dir que tenia aptituds i no vaig posar cap impediment que els meus pares m’incorporessin als nou anys a l’escola del Centre de Lectura amb la professora australiana Gabrielle Deakin, en una edat que no crec que sigui molt jove per començar a estudiar música perquè actualment hi han nens que comencen als 4 anys. Després he estat al Conservatori de Vilaseca, he fet altres cursos i ara estic estudiant al Conservatori Superior de Música d’Aragó i em queden dos anys per acabar el grau superior i llicenciar-me.
Algú de la família teva és músic?
De la família més propera no perquè alguns són esportistes i la meva mare, l’Angels Vinuesa és aficionada a la literatura i inclús ha escrit alguns llibres. M’hauria de referir a una cosina del meu pare, la cantant de flamenc Mayte Martín.
La gran Mayte Martin és cosina del teu pare!. No és poc. Escolta, observant el teu currículum hi veiem premis
No he rebut molt premis. Quan vaig acabar el grau mig vaig rebre el Premi d’honor de violoncel i la Menció d’honor en música de cambra al Conservatori de Vilaseca. Després he rebut un premi Beca privada de Caja Madrid i un tercer premi del concurs Teodoro Vallo de música de cambra a Saragossa.
Que li trobes al violocel?
De petita a l’escola del Centre de Lectura anàvem provant diferents instruments i el violoncel per a mi va ser un amor a primera vista. Em va engantxar més que el piano i altres. És pel so i la manera de tocar-lo per la postura que em sembla molt natural.
I també sensual.
Efectivament. De fet al segle XVII no estava permès que les dones toquessin el violoncel per la postura ‘impròpia’ de tenir les cames obertes.
Segur que tindràs violoncelistes referents?
No en falten. Per exemple Lluís Claret, Pau Casals pel que ha fet i significa, Rostropovitch, Jacqueline du Pre i Jordi Savall pel seu interès en la música antiga i barroca.
Estàs estudiant però també participes en grups i orquestres. Parla’ns també de la teva projecció.
Ara estic a la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. També participo en diversos grups de música de cambra, però m’agradaria provar amb nous estils de música com el jazz i el flamenc. Soc jove i potser em plantegi en un futur marxar a algun lloc d’Europa, a Amsterdam per exemple, però ara la meva intenció és interpretar i ensenyar música per aquí. Quan pugui vull contribuir a la pedagogia musical, que és molt important i ha de permetre que els joves aprenguin disfrutant de la música.
displayComments(1380);

Comentarios

Entradas populares de este blog

El Colegio de Pedralbes   Nunca pensé que existía fuera de mi barrio la “otra Barcelona”. Pasé más de 15 años pensando que las casas donde vivíamos eran lo habitual, lo corriente, pero pronto me di de bruces con la otra realidad, las casas de lujo, los chalets con piscina, los criados y mayordomos y los lugares de veraneo.   Desde mi humildad sabia que cada año, cuando a mi padre le daban las vacaciones en la Fabrica donde trabajaba, la SEAT, irremediablemente cogíamos el tren “sevillano” y pasábamos esa temporada en el pueblo. No tenia ni idea de ese otro veraneo en la casa de la playa. Aunque esto es una nimiedad para lo que supuso para mi estudiar en el Colegio de Pedralbes.   El Colegio de las madres Asuncionistas en Pedralbes, la misma congrega...
LA ESPIRAL DEL SILENCIO Muchas veces  en la vida , quedamos mal con alguna persona , personas que han significado mucho en nuestra  vida y que de la noche a la mañana quedan  suspendidas de una vida . Y sabemos  que habiendo motivos , quedan en el  cajón de  sastre  conversaciones inconclusas , motivaciones , o simplemente una  explicación de los hechos  ocurridos .  Es , en ese momento cuando  queda instaurado el silencio , personas introvertidas que  se  tragan para  dentro sus sentimientos , sus emociones , y que son incapaces  de  sacarlo , y  sanearlo.  Esos pensamientos , sentimientos quedan enquistados en nuestro interior , y siempre pensamos mañana será un buen día para hablar , hoy no estoy preparado , las  circunstancias no son las mejores , y millones de  excusas que nos proponemos para  no dar  ese paso y enfrentarnos  a la verdad, porque nos hace...
240 días…  Estaban  sentadas en  el  salón de la  casa  rural  donde  se habían  desplazado para pasar el  fin de semana . La  chimenea  chisporroteaba y  alumbraba  con una luz  tenue  toda la  estancia Era una  casa  alejada  de los ruidos urbanos , donde  se respiraba la  tranquilidad que tanto había  estado buscando , durante el día  estuvieron paseando por el bosque , teñido de mil  colores por el otoño. Y  el campo estaba  alfombrado por miles  de hojas  secas. Era tan bonito el otoño, donde la hojas  de los  arboles caducos  dejaban resbalar  su hojas, y los de hojas perennes permanecerían para siempre en los árboles, que  animaban  a los  sentidos. -He  tardado  240 días  en sacarlo de mi  vida –le dijo   de repente.  No  venía a cuento  aquella...