Ir al contenido principal

Hablemos del otro lado del espejo

PARLEM DES DE L’ALTRE COSTAT DEL MIRALL

Aquell cap de setmana vaig anar a Madrid, per altres assumptes. La solitud del tren en el seu recorregut sempre m’ha inspirat. Com a fidel observadora em vaig anar fixant en les persones desconegudes que veia, persones que, d’altra banda, possiblement no tornaria a veure. Jo era l’espectadora de les històries que es reflectien en les cares d’aquelles persones anònimes, en les seves expressions, en les seves converses per telèfon mòbil.
El tren marxava lliscant per les vies a una velocitat compassada. Els paisatges passaven per la meva retina ràpidament i anaven canviant a mesura que m’allunyava de la meva terra.
Vaig fer un símil entre aquell tren i la vida mateixa. El principi del viatge és com el naixement, el recorregut és com la vida mateixa i el final del viatge és com la mort, perquè la mort és més aviat una estació més de la vida, una porta que ens permetrà passar definitivament al món espiritual.
Fins ara, amb la senyora Agustina havíem parlat de la vida del més enllà i de la mort. Aleshores vaig pensar que també seria interessant parlar d’aquells signes que a la terra defineixen el que passa en el món espiritual. Si és que realment és així.
S’ha parlat moltes vegades de la possibilitat que els objectes deixin una empremta dels seus antics propietaris i que algunes persones, amb el que en diríem una sensibilitat extrema, siguin transportades a èpoques passades. Això només és una teoria, però també és una mera especulació allò del que fins ara havíem estat parlant sobre el món espiritual, un món que, per una altra banda, no coneixem i que possiblement no entendrem fins que realment siguem allà.
Així, tal com imaginava la vida en aquest recorregut que ara feia el tren que em portava a Madrid, ens manca saber si existeixen signes aquí en la vida terrenal que ens poden fer pensar en la vida del més enllà.
Últimament diverses persones m’han comentat coses, sobre les quals he decidit de preguntar a la senyora Agustina. No sé si és casualitat o no que aquests temes hagin sorgit a la conversa, però vet aquí algunes de les meves inquietuds.
Els miralls sempre reflecteixen una imatge de nosaltres mateixos. De fet, els miralls són fidels confessors del pas del temps. Però em pregunto si hi ha la possibilitat que el mirall sigui una connexió entre nosaltres i els elements de llum o d’ombra.
Una amiga meva m’havia comentat que ella veia persones atrapades en els miralls. Com si d’alguna forma aquelles persones ja mortes es volguessin comunicar amb ella. La veritat és que jo mai no he vist ningú sinó a mi mateixa, que en el transcurs del temps vaig envellint. Mai a la vida no he vist persones atrapades en un mirall.
També em pregunto si és possible que nosaltres puguem sorprendre els esperits de llum, en una visualització mental, és clar, no física. És a dir, els esperits de llum ens veuen i saben el que fem, però una persona pot sorprendre un esperit de llum sense que ell en sigui conscient?
D’altra banda, les olors que es perceben en entrar en un lloc poden ser records d’una vida passada? La Senyora Agustina ja m’havia comentat en altres entrevistes que nosaltres no podem recordar res de les nostres vides passades. Però m’intrigava saber si les olors relacionades amb situacions viscudes podrien donar una pista sobre aquestes vides passades. I la pols? Podria ser la pols un conductor de transmissió d’informació sobre la vida del més enllà. Els objectes guarden records?
M’explicava aquesta amiga meva el seu gran fervor per les antiguitats i que, moltes vegades, en tocar amb les seves mans un objecte podia visualitzar les persones que n’havien sigut propietàries. Una vegada que va anar a un mercat ambulant d’antiguitats, va veure un ventall, el va agafar i de seguida va poder veure aquella persona que l’havia tingut, amb la qual cosa va poder imaginar la seva trista història.
De tota manera, aquestes qüestions les hi preguntaria a la senyora Agustina en la pròxima sessió i possiblement les seves respostes no serien cap de les que jo podia imaginar.
Donava voltes a tot aquest tema quan vaig arribar a la conclusió que tot era tan fàcil com el bé i el mal: persones bones i dolentes, part positiva i negativa.
Hi ha una teoria segons la qual el món també té dos vessants: el vessant positiu i el negatiu. Així doncs, és possible que hi hagi dos plans de l’existència, dues vides paral·leles? És possible que una mateixa persona pugui ser en el mateix lloc però sent una altra persona?
No sentia por perquè esbrinava els dubtes que possiblement la gent tenia i cercava la veritat. Però sí que és cert que moltes persones senten por. Es pot controlar la por? Si deixem entrar la por a les nostres vides, també és possible que hi tinguin accés esperits dolents?
L’ànima era potser l’eix central de tota aquesta història. L’altre dia la senyora Agustina em va dir que el Josep deixava la seva ànima a un costat perquè ella entrés al seu cos. No és que tingués dues ànimes, sinó que, en el moment que la senyora Agustina hi entrava, hi havia una altra ànima al cos del Josep. Però, si les ànimes es van perfeccionant a mesura que es reencarnen, deu arribar un moment en què deu ser tan perfecta que potser en un sol cos no hi cap. És possible que una ànima es divideixi en dos cossos? Llavors serien ànimes bessones.
Estava desitjant saber les respostes de la senyora Agustina i el que me’n diria, de tot això. No tenia ni idea quina seria la seva resposta i encara hauria d’esperar tres dies més.

Comentarios

Entradas populares de este blog

LOS ALICATES DEL ESPACIO

LOS ALICATES DEL ESPACIO Esta noche volviendo de un lugar de copas, escuché la noticia que los astronautas de la estación Europea Internacional, se habían dejado en el espacio unos alicates, después de resolver no se que tema (en eso no puse atención)... Lo de los alicates flotando en el espacio, me llamó la atención, y enseguida mi imaginación que es mucha y variada se puso a darle vueltas a esa noticia. Resulta que nos hemos esforzado en reclutar la mas variada tecnología para crear una estación espacial estropea , que no dudo , porque si digo lo contrario es posible que científicos de todo el mundo se ponga en mi contra , que sea para beneficio de la humanidad . Los experimentos que se realicen allá arriba, fuera de nuestra estratosfera, estoy convencida que serán de utilidad para el universo. Sin embargo me pregunto ese afán del ser humano por descubrir galaxias , planetas , esteroides y descubrir los famosos agujeros negros , nos ha llevado a desc
LA ESPIRAL DEL SILENCIO Muchas veces  en la vida , quedamos mal con alguna persona , personas que han significado mucho en nuestra  vida y que de la noche a la mañana quedan  suspendidas de una vida . Y sabemos  que habiendo motivos , quedan en el  cajón de  sastre  conversaciones inconclusas , motivaciones , o simplemente una  explicación de los hechos  ocurridos .  Es , en ese momento cuando  queda instaurado el silencio , personas introvertidas que  se  tragan para  dentro sus sentimientos , sus emociones , y que son incapaces  de  sacarlo , y  sanearlo.  Esos pensamientos , sentimientos quedan enquistados en nuestro interior , y siempre pensamos mañana será un buen día para hablar , hoy no estoy preparado , las  circunstancias no son las mejores , y millones de  excusas que nos proponemos para  no dar  ese paso y enfrentarnos  a la verdad, porque nos hace  daño y no lo podemos  resistir.Nuestro ego no nos lo permite.  Es, en ese momentos  cuando  se  establece  "l
El Colegio de Pedralbes   Nunca pensé que existía fuera de mi barrio la “otra Barcelona”. Pasé más de 15 años pensando que las casas donde vivíamos eran lo habitual, lo corriente, pero pronto me di de bruces con la otra realidad, las casas de lujo, los chalets con piscina, los criados y mayordomos y los lugares de veraneo.   Desde mi humildad sabia que cada año, cuando a mi padre le daban las vacaciones en la Fabrica donde trabajaba, la SEAT, irremediablemente cogíamos el tren “sevillano” y pasábamos esa temporada en el pueblo. No tenia ni idea de ese otro veraneo en la casa de la playa. Aunque esto es una nimiedad para lo que supuso para mi estudiar en el Colegio de Pedralbes.   El Colegio de las madres Asuncionistas en Pedralbes, la misma congregación q